10. 2. 2025
Jakou roli hraje design při vzniku nového produktu a co všechno by si měli majitelé značek pohlídat, aby při rebrandingu neprodělali majlant? O tom jsme mluvili se Sabinou Samuel a Kateřinou Horkou z kreativního studia Heels Make Deals.
Na How To Brand přednášíte o rebrandingu značky Korunní. Jak jste se k němu dostaly a co bylo vaším úkolem?
Kateřina: Nejprve jsme s konceptem „Better city experience“ vyhrály výběrové řízení na rebranding celého portfolia minerálních vod Korunní, když ho převzal holding Kofola. Měly jsme sjednotit produktové řady a navrhnout vizuální koncept, který bude v souladu s positioningem značky. V návaznosti na to jsme pomáhaly i se vznikem úplně nového produktu – Korunní funkční vody.
Co pro vás bylo při rebrandingu Korunní největší výzvou?
Kateřina: Bylo složité najít způsob, jak Korunní zařadit do nového segmentu funkčních vod, aby nepůsobila jen jako nějaká další řada ochucených minerálek. Potřebovaly jsme zdůraznit, že nápoj je funkční a obsahuje různé látky, které ovlivňují soustředění nebo zdraví. A zároveň že nejde o žádný ionťák nebo energetický nápoj. Celé to zároveň muselo fungovat pro běžného spotřebitele. Právě díky tomu, že jsme dokázaly vybalancovat všechny tyto roviny, náš koncept uspěl.
Co vás na tomto projektu nejvíce bavilo?
Kateřina: Krása rebrandových projektů je v tom, že vytváříte celý vizuální svět poskládaný z mnoha malých detailů, které tvoří výsledný dojem. V tom, jak dokážete skrze správný design vyvolat tu pravou emoci, je velká alchymie a krása brandového designu.
Sabina: Na rozdíl od digitálních projektů při produktovém designu vytváříte věci, se kterými se pak setkáváte v běžném životě. Tři čtvrtě roku něco kreslíte a najednou si to lidé kolem vás skutečně kupují a používají to. Což je super.


Chvíle pro osvěžení během hektického dne ve městě. Takový pocit má navodit vizuál nové řady funkčních vod Korunní.
V čem se podle vás při rebrandingu nejčastěji chybuje?
Kateřina: Často se nejde dostatečně do hloubky a rebranding se udělá jen tak, aby to bylo rychle. Bez znalosti koncového zákazníka, bez strategického plánu. Nestačí jen změnit logo. Potřebujete celý systém, který bude fungovat pro všechna využití značky.
Sabina: Zároveň někdy u rebrandingů vznikají skvělé nápady, ale klient není dostatečně odvážný, a tak zvolí bezpečnější cestu. Přitom věřím, že spousta těch nápadů by měla větší úspěch. Doporučila bych nebrat to tak ultimátně. Raději buďte flexibilní – připravení měnit věci za běhu a reagovat na chování zákazníků.
Co hlavního si z vaší přednášky odnesou posluchači?
Kateřina: Na příkladu Korunní funkční ukážeme ingredience, ze kterých vytváříme vizuální svět značky a vyvoláváme správné emoce. Design je sice jen jedním z dílků rebrandingu, ale musí ladit s celým konceptem. Majitelům značek a manažerům marketingu poradíme, co by měli vědět, než sepíšou brief kreativní agentuře. Ať je výsledek funkční a vrátí se jim investice.
Na co se vy osobně nejvíc těšíte na How To Brand?
Sabina: Těšíme se, až si poslechneme i příběhy z jiných stran, než jak se s tím obvykle setkáváme my. A taky na přednášku Kataríny Pereszlényiové, zastupující našeho klienta Kofolu, která odhalí zákulisí velkých rebrandingových projektů. A na všechny lidi, které zajímají brandy.
Buďme v kontaktu
Dáme vědět, jakmile doplníme program, přiblíží se start
nebo vymyslíme něco nového. Na sítích i mailem.
Kliknutím na odeslat souhlasíte
s podmínkami zpracování osobních údajů
Máš ještě nějaký dotaz, na který jsme ti nebyli schopni odpovědět? Kontaktuj nás napřímo here!
Hana Havlíčková
hana@brand.family
+420 775 930 788